Agria Média 2020 és ICI-16 Információ- és Oktatástechnológiai konferenciára tervezett programja
Konferencia időpontja: 2020. október 08-09.
Online konferencia
Az Agria Média 2020 és ICI-16 konferencia a 2020-ban kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel on-line formában kerül megrendezésre.
A két napos szakmai esemény technikai lebonyolításához a Microsoft Teams rendszert használjuk.
Az alábbiakban látható a konferencia előadásainak tervezett beosztása, ahol a helyszínen csak a szekcióelnök és a technikai személyzet van jelen, a résztvevők virtuális formában vesznek részt a szekció munkájában.
| 2020.10.07. szerda (Nulladik nap) | A terem | ||||
| 14:00 | 18:00 | Zártkörű kerekasztal-beszélgetés | A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési–értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása (EFOP 3.2.15 – VEKOP 17.) kerekasztal–beszélgetés (Oktatási Hivatal, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, Eszterházy Károly Egyetem Oktatás 2030 Kutatóintézet, Eszterházy Károly Egyetem Digitális Technológia Intézet képviselői) | ||
| 2020.10.08. csütörtök (Első nap) | A terem | ||||
| 9:00 | 9:20 | Konferencia megnyitó | Köszöntőt mond: | ||
| Elnök: Lengyelné dr. Molnár Tünde egyetemi docens, dékánhelyettes (Eszterházy Károly Egyetem, Informatika Kar, Digitális Technológia Intézet) | |||||
| Dr. Pajtókné dr. habil. Tari Ilona habilitált egyetemi docens, rektor (Eszterházy Károly Egyetem) | |||||
| Prof. Dr. Yehia EL Mashad Professor, President (Delta University for Science and Technology, Egypt) | |||||
| 9:20 | 10:05 | Plenáris előadások Elnök: Lengyelné dr. Molnár Tünde | Mart Laanpere, PhD, Tallinn University Development of next-generation digital learning ecosystem | ||
| 10:05 | 10:50 | Prof. Dr. Csépe Valéria Kényszer és választás: A „digitális érme” két oldala | |||
| 10:50 | 11:35 | Dr. Rab Árpád Szereplők és célok a digitális oktatás világában | |||
| 11:35 | 13:00 | Szünet | |||
| A terem | B terem | C terem | |||
| 13:00 | 14:20 | Szekció előadások Cs1 | Pedagógiai kultúra a digitális világban Szekcióvezető: Komenczi Bertalan | Digitális eszközök és módszerek beválás-vizsgálata Szekcióvezető: Komló Csaba | Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Szekcióvezető: Szűts Zoltán | 
| Herzog Csilla Pillanatkép a médiaműveltség hazai helyzetéről 2020-ban | Kamp Alfréd A történelem tanárok tanítási gyakorlatának és a digitális pedagógiával kapcsolatos nézeteinek vizsgálata, különös tekintettel az Okostankönyvek tantermi használatára | Tóth Noémi Evelin, Yang Zijian Győző Yang Magyar nyelvtan tanulását segítő alkalmazás általános és középiskolás diákok részére | |||
| Nádasi András, Sabjanics István A digitális távoktatásra történő átállás gyakorlatának vizsgálata a belügyi ágazatot érintő teljes vertikumban | K. Nagy Emese Adapting to the situation caused by the coronavirus COVID-19 pandemic in schools with children mostly from disadvantageous background | Krakker Anna IKT lehetőség a környezetismeret tanítása során | |||
| Racsko Reka, Kis-Tóth Lajos A digitális pedagógiai-módszertani modellek összehasonlító, kritikai elemzése | Tajtiné Lesó Györgyi Online Pályaorientációs Nap a digitális munkarendben | Kiss Dávid Lírai alkotások, kis- és nagyepikai művek feldolgozásának lehetőségei és nehézségei a magyar irodalom tantárgy digitális oktatásában | |||
| Zagyváné Szűcs Ida, Orgoványi-Gajdos Judit A tanárképzés fejlesztendő területei a képző intézmények szakmai együttműködésének fényében | Czeglédi László Iskolai könyvtárak tanári szemmel a hálózatok tükrében | Timár Borbála A gyermekek online védelme digitális oktatási környezetben | |||
| 14:20 | 14:50 | Szünet | |||
| A terem | B terem | C terem | |||
| 14:50 | 16:30 | Szekció előadások Cs2 | Pedagógiai kultúra a digitális világban Szekcióvezető: Nádasi András | Digitális eszközök és módszerek beválás-vizsgálata Szekcióvezető: Tóthné Parázsó Lenke | Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Szekcióvezető: Czeglédi László | 
| Dávid Mária,  Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsa Digitális eszközhasználat koragyermekkorban | Antal Péter E-learning megvalósítások tapasztalatai és eredményei az Eszterházy Károly Egyetemen | Nagy Róbert A 2020 tavaszi digitális munkarend hatékonysága a pedagógusok percepciójában | |||
| Annamaria Brijakova Information and digital literacy of teachers in Slovakia and their adaptation on homeschooling | Érsek Attila Történelmi forrásokhoz kapcsolódó kritikai gondolkodásfejlesztés tapasztalatai | Szűcs Norbert, Keller Zsófia Tanulók- és sportolók motoros-képességeinek fejlesztése és felmérése labdás játékok esetén | |||
| Balázs Brigitta, Molnár György A digitalizáció szerepe a pályaválasztásban – a digitalizáció hatása a foglalkoztatásra – digitális oktatás hatása a pályaorientációs folyamatban | Borbás László A táblagéppel támogatott digitális pedagógiai környezet jellemzői és lehetőségei a tanulás-tanítás különböző színterein | Kvaszingerné Prantner Csilla, Pap Melinda, Vigh Imre Experiences of the NKP 2.0 educational portal during COVID-19 pandemic induced online education | |||
| Bernhardt Renáta, Furcsa Laura, Sinka Annamária, Szaszkó Rita Digitális pedagógiai tapasztalatok tanítóként: lehetőségek a karanténpedagógiában | Pacsuta István Hallgatók infokommunikációs szokásai értékválasztásuk mentén | Csongor Chira, Lengyelné Molnár Tünde A digitális munkarendre való átállás finnországi tapasztalatai | |||
| Csernai Zoltán A Computational Thinking elemeinek fejlesztése az általános iskolában: egy robotprogramozás szakkör tapasztalatai | Daróczi Gabriella Az interaktív mesekönyv irodalmi tanórába implementálhatóságának lehetőségei és a szövegértési készségre gyakorolt pozitív transzferhatása | Ládiné Szabó Tünde Julianna A LearningApps használata a digitális oktatás során | |||
| 16:30 | 16:40 | Szünet | |||
| A terem | B terem | C terem | |||
| 16:40 | 18:00 | Szekció előadások Cs3 | e-World Szekcióvezető: Antal Péter | Poszter szekció Szekcióvezető: Racsko Réka | Szimpózium Szekcióvezető: Emri Zsuzsanna | 
| Ahmed A. Abdullah, Tarek M. Hassan,M. S. M. Elksasy A Hybrid Neuro-Fuzzy & Bootstrap Prediction System for Wind Power Generation | Kovács-Veréb Lilla A digitális tananyagok minőségének vizsgálati módszerei: hatás- és beválásvizsgálat | Csordás Georgina EEG eszközök felhasználásának lehetőségei különleges bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztésében: a neurofeedback Kvaszingerné Prantner Csilla Hordozható EEG készülékek alkalmazása az oktatásban Antal Károly EEG aktivitás tanulási feladatok alatt Emri Zsuzsanna A figyelem tükröződése az EEG aktivitásban | |||
| Hanaa Salem, Gamal Attiya, Nawal El-Fishawy Multi-Agent based Parallel Computing of Twenty-Four Intelligent Decision Support Systems for Accurate Medical Diagnosis of Cancer | Mohai Ferenc A kommunikációs gráfok gyenge modelljének vizsgálata | ||||
| M. S. M. Elksasy, Ahmed A. Abdullah Understanding the Internet of Things (IoT) Concepts, Applications and Standards: An Overview | Nagyné Klujber Márta Gyermek-terapeuta interakció digitális elemzése | ||||
| 17:40 | 18:10 | Műhelyvita Moderátor: Kissné Zsámboki Réka | |||
| 2020.10.09. péntek (Második nap) | A terem | ||||
| 9:00 | 9:45 | Plenáris előadások Elnök: Dr. habil. Szűts Zoltán | Horváth Ádám Hogyan tanítsunk a vírus után? | ||
| 9:45 | 10:30 | Rózsa Dávid – Dancs Szabolcs – Mészáros Tamás Megújulás, digitalizáció és új szolgáltatások az Országos Széchényi Könyvtárban | |||
| 10:30 | 11:15 | Dr. Námesztovszki Zsolt E-learning fejlesztési tapasztalatok a közoktatásban, a felsőoktatásban és a versenypiacon | |||
| A terem | B terem | C terem | |||
| 11:15 | 12:35 | Szekció előadások P1 | Könyvtárpedagógia, közgyűjtemények szemléletváltása Szekcióvezető: Tóvári Judit | Pedagógia kultúra a digitális világban Szekcióvezető: Kvaszingerné Prantner Csilla | Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Szekcióvezető: Antal Péter | 
| Kiszl Péter Multifunkciós könyvtár és pénzügyi edukáció | Göncziné Kapros Katalin Nemzeti Alaptanterv alakulása a digitális kompetencia területén | Gulyás Klára Paradigmaváltás a cigány népismereti oktatásban | |||
| Lengyelné Molnár Tünde Humánteljesítménytechnológia, a Könyvtári Teljesítményértékelés fejlődési lehetősége | Tomori Tímea, Koltay Tibor Középiskolai tanárok információs műveltségi attitűdjei egy nemzetközi kérdőíves vizsgálat eredményeinek tükrében | Kiss Veronika IKT-eszközökkel támogatott egészségre nevelés az általános iskolában | |||
| Radics Krisztina Digitális kompetencia a könyvtári stratégiákban | Virág Irén,  Mogyorósi Zsolt A tanári kompetenciák önreflektív fejlődésének lenyomatai a digitális portfóliókban | Taskó Tünde Anna, Burom Katalin Az IKT eszközök használatának hatása az expresszív nyelvi fejlődésre és a beszédértésre az óvodáskor elején | |||
| Huszthy Viola Az autonóm tanulás tanári és tanulói kompetenciái digitális pedagógiai környezetben | Vargáné Bukucs Zsuzsanna A pénzügyi tudatosság fejlesztésének digitális lehetőségei a köznevelésben | ||||
| 12:35 | 12:55 | ||||
| 12:55 | 14:00 | Szünet | |||
| A terem | B terem | C terem | |||
| 14:00 | 15:20 | Szekció előadások P2 | Digitális pedagógia a felsőoktatásban Szekcióvezető: Kis-Tóth Lajos | Információtechnológia Szekcióvezető: Kvaszingerné Prantner Csilla | Virtuális és kiterjesztett valóság Szekcióvezető: Komenczi Bertalan | 
| Fajd Petra A digitális oktatás tapasztalatai a felsőoktatásban | Pavol Marák and Alexander Hambalík New trends in training experts is the field of biometrics | Horváth Krisztián, Ködmön Zoltán, Sipos Dávid Hagyományos időmérés a modern korban | |||
| Rajna Franciska A kommunikációs gráfok és a fekete-fehér SAT probléma közötti összefüggések vizsgálata | Komló Csaba 3D eszközök az oktatásban | ||||
| Simándi Szilvia Online tanulókörök, önképzőkörök – közösségi tanulás felnőttkorban | Pató Gáborné Szűcs Beáta, Sipos Csanád, Pató Bálint Gábor A szemléltetés és megértés egy új formája a PaTeNt© – Sípos QCD modell | ||||
| Molnár György Digitális munkarendű oktatás, a teljesítménymérés és a távolléti oktatási módszerek tapasztalatai a szakmai tanárképzésben | Szűts Zoltán New reality metaphors and their application in digital pedagogy | ||||
| Molnár György, Orosz Beáta A digitalizáció érvényesülése a digitális menetrendű digitális oktatásban | |||||
| 15:20 | 15:50 | Záró plenáris előadás (A terem) | |||
 
					




