Agria Media Conference on Information and Instructional Technology
Conference date: October 08-09, 2020
Virtual conference
07 October 2020 Wednesday (Day Zero) | A | ||||
14:00 | 18:00 | Roundtable discussion (members only) | A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési–értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása (EFOP 3.2.15 – VEKOP 17.) kerekasztal–beszélgetés (Oktatási Hivatal, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, Eszterházy Károly Egyetem Oktatás 2030 Kutatóintézet, Eszterházy Károly Egyetem Digitális Technológia Intézet képviselői) | ||
08 October 2020 Thursday (1st Day) | A | ||||
9:00 | 9:20 | Conference opening | Says a greeting: | ||
President: Dr. Tünde Molnár-Lengyel Associate professor Vice-Dean Faculty of Informatics Institute of Digital Technology Eszterházy Károly University |
|||||
Dr. habil Ilona Tari-Pajtók Associate professor Rector Eszterházy Károly University |
|||||
Prof. Dr. Yehia EL Mashad Professor President Delta University for Science and Technology, Egypt |
|||||
9:20 | 10:05 | Plenary lectures President: Lengyelné Dr. Molnár Tünde |
Mart Laanpere, PhD, Tallinn University Development of next-generation digital learning ecosystem | ||
10:05 | 10:50 | Prof. Dr. Csépe Valéria Kényszer és választás: A „digitális érme” két oldala |
|||
10:50 | 11:35 | Dr. Rab Árpád Szereplők és célok a digitális oktatás világában |
|||
11:35 | 13:00 | Break | |||
A | B | C | |||
13:00 | 14:20 | Section lectures Cs1 | Pedagógiai kultúra a digitális világban Section Leader: Komenczi Bertalan |
Digitális eszközök és módszerek beválás-vizsgálata Section Leader: Komló Csaba |
Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Section Leader: Szűts Zoltán |
Herzog Csilla Pillanatkép a médiaműveltség hazai helyzetéről 2020-ban |
Kamp Alfréd A történelem tanárok tanítási gyakorlatának és a digitális pedagógiával kapcsolatos nézeteinek vizsgálata, különös tekintettel az Okostankönyvek tantermi használatára |
Tóth Noémi Evelin, Yang Zijian Győző Yang Magyar nyelvtan tanulását segítő alkalmazás általános és középiskolás diákok részére |
|||
Nádasi András, Sabjanics István A digitális távoktatásra történő átállás gyakorlatának vizsgálata a belügyi ágazatot érintő teljes vertikumban |
K. Nagy Emese Adapting to the situation caused by the coronavirus COVID-19 pandemic in schools with children mostly from disadvantageous background |
Krakker Anna IKT lehetőség a környezetismeret tanítása során |
|||
Racsko Reka, Kis-Tóth Lajos A digitális pedagógiai-módszertani modellek összehasonlító, kritikai elemzése |
Tajtiné Lesó Györgyi Online Pályaorientációs Nap a digitális munkarendben |
Kiss Dávid Lírai alkotások, kis- és nagyepikai művek feldolgozásának lehetőségei és nehézségei a magyar irodalom tantárgy digitális oktatásában |
|||
Zagyváné Szűcs Ida, Orgoványi-Gajdos Judit A tanárképzés fejlesztendő területei a képző intézmények szakmai együttműködésének fényében |
Czeglédi László Iskolai könyvtárak tanári szemmel a hálózatok tükrében |
Timár Borbála A gyermekek online védelme digitális oktatási környezetben |
|||
14:20 | 14:50 | Break | |||
A | B | C | |||
14:50 | 16:30 | Section lectures Cs2 | Pedagógiai kultúra a digitális világban Section Leader: Nádasi András |
Digitális eszközök és módszerek beválás-vizsgálata Section Leader: Tóthné Parázsó Lenke |
Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Section Leader: Czeglédi László |
Dávid Mária, Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsa Digitális eszközhasználat koragyermekkorban |
Antal Péter E-learning megvalósítások tapasztalatai és eredményei az Eszterházy Károly Egyetemen |
Nagy Róbert A 2020 tavaszi digitális munkarend hatékonysága a pedagógusok percepciójában |
|||
Annamaria Brijakova Information and digital literacy of teachers in Slovakia and their adaptation on homeschooling |
Érsek Attila Történelmi forrásokhoz kapcsolódó kritikai gondolkodásfejlesztés tapasztalatai |
Szűcs Norbert, Keller Zsófia Tanulók- és sportolók motoros-képességeinek fejlesztése és felmérése labdás játékok esetén |
|||
Balázs Brigitta, Molnár György A digitalizáció szerepe a pályaválasztásban – a digitalizáció hatása a foglalkoztatásra – digitális oktatás hatása a pályaorientációs folyamatban |
Borbás László A táblagéppel támogatott digitális pedagógiai környezet jellemzői és lehetőségei a tanulás-tanítás különböző színterein |
Kvaszingerné Prantner Csilla, Pap Melinda, Vigh Imre Experiences of the NKP 2.0 educational portal during COVID-19 pandemic induced online education |
|||
Bernhardt Renáta, Furcsa Laura, Sinka Annamária, Szaszkó Rita Digitális pedagógiai tapasztalatok tanítóként: lehetőségek a karanténpedagógiában |
Pacsuta István Hallgatók infokommunikációs szokásai értékválasztásuk mentén |
Csongor Chira, Lengyelné Molnár Tünde A digitális munkarendre való átállás finnországi tapasztalatai |
|||
Csernai Zoltán A Computational Thinking elemeinek fejlesztése az általános iskolában: egy robotprogramozás szakkör tapasztalatai |
Daróczi Gabriella Az interaktív mesekönyv irodalmi tanórába implementálhatóságának lehetőségei és a szövegértési készségre gyakorolt pozitív transzferhatása |
Ládiné Szabó Tünde Julianna A LearningApps használata a digitális oktatás során |
|||
16:30 | 16:40 | Break | |||
A | B | C | |||
16:40 | 18:00 | Section lectures Cs3 | e-World Section Leader: Antal Péter |
Poszter szekció Section Leader: Racsko Réka |
Szimpózium Section Leader: Emri Zsuzsanna |
Ahmed A. Abdullah, Tarek M. Hassan,M. S. M. Elksasy A Hybrid Neuro-Fuzzy & Bootstrap Prediction System for Wind Power Generation |
Kovács-Veréb Lilla A digitális tananyagok minőségének vizsgálati módszerei: hatás- és beválásvizsgálat |
Csordás Georgina EEG eszközök felhasználásának lehetőségei különleges bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztésében: a neurofeedback Kvaszingerné Prantner Csilla Hordozható EEG készülékek alkalmazása az oktatásban Antal Károly EEG aktivitás tanulási feladatok alatt Emri Zsuzsanna A figyelem tükröződése az EEG aktivitásban |
|||
Hanaa Salem, Gamal Attiya, Nawal El-Fishawy Multi-Agent based Parallel Computing of Twenty-Four Intelligent Decision Support Systems for Accurate Medical Diagnosis of Cancer |
Mohai Ferenc A kommunikációs gráfok gyenge modelljének vizsgálata |
||||
M. S. M. Elksasy, Ahmed A. Abdullah Understanding the Internet of Things (IoT) Concepts, Applications and Standards: An Overview |
Nagyné Klujber Márta Gyermek-terapeuta interakció digitális elemzése |
||||
17:40 | 18:10 | Műhelyvita Moderátor: Kissné Zsámboki Réka |
|||
09 October 2020 Friday (2nd Day) | A | ||||
9:00 | 9:45 | Plenary lectures President: Dr. habil. Szűts Zoltán |
Horváth Ádám Hogyan tanítsunk a vírus után? |
||
9:45 | 10:30 | Rózsa Dávid – Dancs Szabolcs – Mészáros Tamás Megújulás, digitalizáció és új szolgáltatások az Országos Széchényi Könyvtárban |
|||
10:30 | 11:15 | Dr. Námesztovszki Zsolt E-learning fejlesztési tapasztalatok a közoktatásban, a felsőoktatásban és a versenypiacon |
|||
A | B | C | |||
11:15 | 12:35 | Section lectures P1 | Könyvtárpedagógia, közgyűjtemények szemléletváltása Section Leader: Tóvári Judit |
Pedagógia kultúra a digitális világban Section Leader: Kvaszingerné Prantner Csilla |
Innovatív megoldások, jó gyakorlatok a közoktatásban Section Leader: Antal Péter |
Kiszl Péter Multifunkciós könyvtár és pénzügyi edukáció |
Göncziné Kapros Katalin Nemzeti Alaptanterv alakulása a digitális kompetencia területén |
Gulyás Klára Paradigmaváltás a cigány népismereti oktatásban |
|||
Lengyelné Molnár Tünde Humánteljesítménytechnológia, a Könyvtári Teljesítményértékelés fejlődési lehetősége |
Tomori Tímea, Koltay Tibor Középiskolai tanárok információs műveltségi attitűdjei egy nemzetközi kérdőíves vizsgálat eredményeinek tükrében |
Kiss Veronika IKT-eszközökkel támogatott egészségre nevelés az általános iskolában |
|||
Radics Krisztina Digitális kompetencia a könyvtári stratégiákban |
Virág Irén, Mogyorósi Zsolt A tanári kompetenciák önreflektív fejlődésének lenyomatai a digitális portfóliókban |
Taskó Tünde Anna, Burom Katalin Az IKT eszközök használatának hatása az expresszív nyelvi fejlődésre és a beszédértésre az óvodáskor elején |
|||
Huszthy Viola Az autonóm tanulás tanári és tanulói kompetenciái digitális pedagógiai környezetben |
Vargáné Bukucs Zsuzsanna A pénzügyi tudatosság fejlesztésének digitális lehetőségei a köznevelésben |
||||
12:35 | 12:55 | ||||
12:55 | 14:00 | Break | |||
A | B | C | |||
14:00 | 15:20 | Section lectures P2 | Digitális pedagógia a felsőoktatásban Section Leader: Kis-Tóth Lajos |
Információtechnológia Section Leader: Kvaszingerné Prantner Csilla |
Virtuális és kiterjesztett valóság Section Leader: Komenczi Bertalan |
Fajd Petra A digitális oktatás tapasztalatai a felsőoktatásban |
Pavol Marák and Alexander Hambalík New trends in training experts is the field of biometrics |
Horváth Krisztián, Ködmön Zoltán, Sipos Dávid Hagyományos időmérés a modern korban |
|||
Rajna Franciska A kommunikációs gráfok és a fekete-fehér SAT probléma közötti összefüggések vizsgálata |
Komló Csaba 3D eszközök az oktatásban |
||||
Simándi Szilvia Online tanulókörök, önképzőkörök – közösségi tanulás felnőttkorban |
Pató Gáborné Szűcs Beáta, Sipos Csanád, Pató Bálint Gábor A szemléltetés és megértés egy új formája a PaTeNt© – Sípos QCD modell |
||||
Molnár György Digitális munkarendű oktatás, a teljesítménymérés és a távolléti oktatási módszerek tapasztalatai a szakmai tanárképzésben |
Szűts Zoltán New reality metaphors and their application in digital pedagogy |
||||
Molnár György, Orosz Beáta A digitalizáció érvényesülése a digitális menetrendű digitális oktatásban |
|||||
15:20 | 15:50 | Closing plenary presentation (A) |